Το ημερολογιο του πολεμου
![]() | Σεπ 1939 | ![]() | ||||
| 1939 | 1940 | 1941 | 1942 | 1943 | 1944 | 1945 |
| Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
| 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
| 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
| 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Σαν σημερα 16 Δεκεμβριου
Τελευταια Αρθρογραφια
Εισοδος Μελων


Πρόκειται για το μεγαλύτερο αυτοκινούμενο πυροβόλο που χρησιμοποιήθηκε κατά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από τη Γερμανική εταιρία Rheinmetall. Κατά τη διάρκεια του πολέμου, κατασκευάστηκαν 7 τέτοια πυροβόλα αλλά μόνο τα 6 χρησιμοποιήθηκαν σε μάχες από το 1941 έως και το 1945, στη Σεβαστούπολη, στη εξέγερση της Βαρσοβίας, στη Μάχη του Bulge και αλλού. Μόνο δύο υπάρχουν σήμερα (το ένα από αυτά στο πολεμικό μουσείο Kubinka Tank στη Ρωσία), καθώς τα υπόλοιπα διαλύθηκαν μετά το τέλος του πολέμου
Τα χαρακτηριστικά του εντυπωσιακά: Βάρος 124 τόνων, μήκος 11 μέτρων, πλήρωμα 21 ανδρών (οι 18 πυροβολητές), διάμετρος βλήματος 60 εκατοστά (54 εκατοστά για το μεταγενέστερο Karl-Gerät 041)
Λόγω του εξαιρετικά μεγάλου βάρους, η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει ήταν 10 χλμ/ώρα. Για να μετακινηθεί σε μεγάλες αποστάσεις, έπρεπε να αποσυναρμολογηθεί σε 7 τμήματα και να μεταφερθεί σε τράκτορες άλλων οχημάτων. Επίσης, ο χρόνος επαναφόρτωσης του βλήματος ήταν πολύ μεγάλος, περίπου 10 λεπτά, καθώς η φόρτωση γινόταν μόνο σε ανύψωση 0 μοιρών
Τα αρχικά βλήματα διαμέτρου 60 εκατοστών ζύγιζαν περίπου 2 τόνους (από αυτά, τα εκρηκτικά ζύγιζαν 200-300 κιλά), είχαν μέγιστο βεληνεκές 4-5 χλμ και δημιουργούσαν κρατήρες πλάτους 15 μέτρων και βάθους 5 μέτρων
