Το ημερολογιο του πολεμου
![]() | Σεπ 1939 | ![]() | ||||
| 1939 | 1940 | 1941 | 1942 | 1943 | 1944 | 1945 |
| Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
| 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
| 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
| 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Σαν σημερα 16 Δεκεμβριου
Τελευταια Αρθρογραφια
Εισοδος Μελων

Πρόκειται για αεροπλανοφόρο που υπηρέτησε στο Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Σχεδιάστηκε το 1934, κατασκευάστηκε στο Birkenhead της Αγγλίας και η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το Νοέμβριο του 1938. Στο σχεδιασμό του διέφερε από προηγούμενα αεροπλανοφόρα, καθώς ήταν το πρώτο πλοίο στο οποίο τα υπόστεγα και πύργος διακυβέρνησης ήταν αναπόσπαστο μέρος της κατασκευής. Είχε εκτόπισμα 22.000 τόνων, μήκος 240 μέτρα, μέγιστη ταχύτητα 36 μιλίων ανά ώρα και ακτίνα δράσης περίπου 9.000 μίλια. Το υπηρετούσαν περίπου 1600 αξιωματικοί και ναύτες. Ο κύριος οπλισμός του περιλάμβανε 8 διπλά πυροβόλα QF 4.5 ιντσών και 16 τετράκανα αντιεροπορικά πυροβόλα. Μπορούσε να μεταφέρει ένα μεγάλο αριθμό αεροσκαφών (περίπου 50-60) σε δύο υπόστεγα. Υπηρέτησε σε ορισμένα από τα πιο δραστήρια ναυτικά θέατρα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, στις πρώτες εναέριες και κατά υποβρυχίων επιθέσεις του πολέμου, στο κυνήγι των Admiral Graf Spee και του θωρηκτού Βίσμαρκ, στην εκστρατεία στη Νορβηγία και σε συνοδείες κομβόι κυρίως στη Μεσόγειο
To HMS Ark Royal χαρακτηριζόταν ως τυχερό πλοίο καθώς είχε αποφύγει πολλές πιθανές απόπειρες βύθισής του. Στις 14 Σεπτεμβρίου 1939, λίγες μέρες μετά την έναρξη του πολέμου, απέφυγε δύο τορπίλες του γερμανικού U-39, το οποίο στη συνέχεια βυθίστηκε από συνοδευτικά αντιτορπιλικά, κάνοντά το το πρώτο γερμανικό υποβρύχιο που βυθίστηκε από τους Συμμάχους κατά τον πόλεμο. Λίγες μέρες αργότερα, σε επιχείρηση διάσωσης του βρετανικού υποβρυχίου HMS Spearfish που είχε υποστεί ζημιές από επίθεση γερμανικών πλοίων, δέχτηκε επίθεση από τέσσερα βομβαρδιστικά Junkers Ju 88, την οποία κατάφερε να αναχαιτήσει. Το 1940 επίσης, απέφυγε επιθέσεις γερμανικών βομβαρδιστικών κατά την εκστρατεία στη Νορβηγία και στο Γιβραλτάρ
Τορπιλίστηκε στις 13 Νοεμβρίου 1941 κοντά στη Μάλτα από το γερμανικό υποβρύχιο U-81. Η τορπίλη που δέχτηκε δημιούργησε ένα μεγάλο άνοιγμα στο πλάι του πλοίου. Ο επικεφαλής του πλοίου Loben Maund διέταξε την εκκένωση του πλοίου το οποίο βυθίστηκε την επόμενη ημέρα χωρίς καμία ανθρώπινη απώλεια. Η βύθισή του έγινε αντικείμενο πολλών ερευνών καθώς εμπειρογνώμονες αμφέβαλαν για τον τρόπο που χάθηκε το πλοίο, παρά τις προσπάθειες να σωθεί και να ρυμουλκηθεί στη ναυτική βάση στο Γιβραλτάρ. Διαπίστωσαν ότι πολλές ατέλειες σχεδιασμού συνέβαλαν στην απώλεια του, ατέλειες που διορθώθηκαν στα καινούργια βρεταινικά αεροπλανοφόρα. Το ναυάγιο του ανακαλύφθηκε από ένα συνεργείο του BBC το Δεκέμβριο του 2002, περίπου 30 ναυτικά μίλια από το Γιβραλτάρ
