Το ημερολογιο του πολεμου
![]() | Σεπ 1939 | ![]() | ||||
| 1939 | 1940 | 1941 | 1942 | 1943 | 1944 | 1945 |
| Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
| 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
| 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
| 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Σαν σημερα 16 Δεκεμβριου
Τελευταια Αρθρογραφια
Εισοδος Μελων


Το Admiral Graf Spee ήταν ένα από τα πιο γνωστά γερμανικά πολεμικά πλοία, μαζί με το Μπίσμαρκ. Το πλοίο πήρε το όνομα αυτό προς τιμήν του ναύαρχου Maximilian von Spee, που πολέμησε στις μάχες του Coronel και Φάλκλαντ κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το μέγεθός του ήταν όσο ενός καταδρομικού, αλλά ήταν πολύ βαριά οπλισμένο χάρη σε πρωτοποριακές τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν κατά την κατασκευή του, γι' αυτό χαρακτηρίζεται και ως θωρηκτό τσέπης. Η ναυπήγησή του ολοκληρώθηκε το 1934. Είχε μήκος 186 μέτρα και 1000 άνδρες προσωπικό
Το πλοίο πραγματοποίησε πέντε περιπολίες κατά τη διάρκεια του ισπανικού εμφυλίου πολέμου το 1936-1938. Τοποθετήθηκε στο νότιο Ατλαντικό κατά τις εβδομάδες πριν το ξέσπασμα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, για να βρίσκεται ήδη στις θαλάσσιες οδούς εμπορικών στόλων όταν κηρυχθεί ο πόλεμος. Μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου 1939, με διοικητή τον Hans Langsdorff, το πλοίο βύθισε εννέα εμπορικά πλοία, πριν βρεθεί αντιμέτωπο με τρία βρετανικά καταδρομικά στη Ναυμαχία του Ρίβερ Πλέιτ, στις 13 Δεκεμβρίου. Προκάλεσε μεγάλες ζημιές στα βρετανικά πλοία, αλλά χτυπήθηκε σοβαρά και αυτό και αναγκάστηκε να κατευθυνθεί στο λιμάνι του Μοντεβιδέο. Μετά την άφιξή του στο λιμάνι, οι τραυματίες μεταφέρθηκαν σε τοπικά νοσοκομεία και οι νεκροί θάφτηκαν με πλήρεις στρατιωτικές τιμές. Οι επισκευές που έπρεπε να κάνει το πλοίο για να συνεχίσει με ασφάλεια την αποστολή του, μπορεί να κρατούσαν μέχρι και δύο εβδομάδες
Όμως, οι βρετανικές μυστικές υπηρεσίες κατάφεραν να μεταφέρουν ψευδές αναφορές στον Langsdorff ότι πολύ ισχυρές βρετανικές δυνάμεις είχαν ήδη συγκεντρωθεί και θα επιχειρούσαν να καταστρέψουν το πλοίο, αν αυτό προσπαθούσε να φύγει από το λιμάνι. Πιστεύοντας αυτές τις βρετανική αναφορές, ο Langsdorff συζήτησε τις εναλλακτικές δυνατότητες του με διοικητές στο Βερολίνο, οι οποίες ήταν είτε να διαφύγει και να αναζητήσει καταφύγιο στο Μπουένος Άιρες, όπου όμως η φιλογερμανική κυβέρνηση της Αργεντινής θα μπορούσε να παραδώσει το πλοίο στους Βρετανούς, ή να βυθίσει το πλοίο στις εκβολές του ποταμού Plate. Ο Langsdorff δεν ήταν πρόθυμος να διακινδυνεύσει τις ζωές του πληρώματος του κι έτσι αποφάσισε να βυθίσει το πλοίο
Στις 17 Δεκεμβρίου, ο Langsdorff διέταξε την καταστροφή όλου του σημαντικού εξοπλισμού. Τα πυρομαχικά του διασκορπίστηκαν σε όλο το πλοίο στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την βύθισή του. Στις 18 Δεκεμβρίου, το πλοίο μόνο με τον Langsdorff και 40 άλλους άνδρες, κατευθύνθηκαν στο εξωτερικό αγκυροβόλιο για τη βύθιση. Ένα πλήθος 20.000 ανθρώπων παρακολούθησαν την ανατίναξη και τη βύθιση, ενώ το πλήρωμα είχε μεταφερθεί στη ξηρά από ένα ρυμουλκό. Το πλοίο εν μέρει διαλύθηκε επί τόπου, αν και μέρος του παρέμεινε ορατό πάνω από την επιφάνεια του νερού
Στις 20 Δεκεμβρίου, ο Langsdorff αυτοκτόνησε. Στα τέλη του Ιανουαρίου 1940, το μέχρι τότε ουδέτερο αμερικανικό καταδρομικό USS Helena έφτασε στο Μοντεβιδέο και το πλήρωμα του επισκέφτηκε το ναυάγιο του Admiral Graf Spee. Οι Αμερικανοί συνάντησαν τα γερμανικά μέλη του πληρώματος, που ήταν ακόμα στο Μοντεβιδέο. Το πλήρωμα του πλοίου μεταφέρθηκαν αργότερα στην Αργεντινή όπου και κρατήθηκαν για το υπόλοιπο του πολέμου

HMS Ark Royal, Περιστατικό του Altmark