Το ημερολογιο του πολεμου
![]() | Σεπ 1939 | ![]() | ||||
| 1939 | 1940 | 1941 | 1942 | 1943 | 1944 | 1945 |
| Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
| 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
| 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
| 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Σαν σημερα 16 Δεκεμβριου
Τελευταια Αρθρογραφια
Εισοδος Μελων


Ο Albert Speer, ήταν Γερμανός αρχιτέκτονας μηχανικός και πολιτικός. Ήταν μέλος του Εθνικοσοσιαλιστικού Γερμανικού Κόμματος και κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου διετέλεσε Υπουργός Εξοπλισμών της Ναζιστικής Γερμανίας.
Γεννήθηκε στις 19 Μαρτίου 1905 στο Mannheim της Νότιας Γερμανίας, και ήταν γόνος μεγαλοαστικής οικογένειας. Ο πατέρας και ο παππούς του ήταν και αυτοί αρχιτέκτονες, καθώς επίσης αρχιτέκτονας γίνεται και ο υιός του, ο οποίος έχει σχεδιάσει πολλές κτιριακές εγκαταστάσεις για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου το 2008.
Ο Albert Speer ξεκινά να εργάζεται σαν αρχιτέκτονας για το Κόμμα, το 1932. Το 1933 γνωρίζει προσωπικά τον Χίτλερ, ο οποίος τον συμπαθεί αμέσως και εντυπωσιάζεται από τη δουλειά του. Στα «χαρτιά» όμως, διότι ακόμα δεν έχει αναλάβει κάποιο μεγάλο έργο. Από το 1934 αναλαμβάνει επίσημα σαν επικεφαλής αρχιτέκτονας μηχανικός του Κόμματος, στη θέση του εκλιπόντος αρχιτέκτονα Paul Ludwig Troost. Ο Χίτλερ στο πρόσωπό του βρίσκει τον οραματιστή αρχιτέκτονα, ο οποίος με το οργανωτικό χαρακτήρα και το αναμφισβήτητο ταλέντο του κατορθώνει να κατασκευάσει τεράστια επιβλητικά κτίρια σε σύντομο χρόνο.
Το αρχιτεκτονικό στιλ του Albert Speer ήταν ο νεοκλασικισμός, η αναβίωση δηλαδή των κλασικών μοτίβων, μοντέλων και διακοσμητικών στοιχείων. Χρησιμοποιούσε σχεδιασμούς κιόνων, αετωμάτων, κιονόκρανων και ήθελε να φαίνεται μια αδρή γραμμή στα δημιουργήματά του. Φυσικά η αρχιτεκτονική αυτή έπρεπε να είναι ταυτόσημη και να συνάδει με την ναζιστική ιδεολογία. Το πολύ μεγάλο μέγεθος των κτιρίων έπρεπε να εντυπωσιάζει και να αναδεικνύει την απόλυτη γερμανική δύναμη της εποχής, τόσο στους ξένους, όσο και στον ίδιο τον Γερμανικό λαό. Αυτή η αρχιτεκτονική των κτιρίων, εκπροσωπούσε απόλυτα τον μιλιταρισμό, όπου υπερτονίζονταν απόλυτα οι στρατιωτικές αξίες, καθώς και τον ιμπεριαλισμό, αφού εκδηλώνονταν στο έπακρο οι ιμπεριαλιστικές προθέσεις του Ναζιστικού Κόμματος.
Ένα από τα μεγάλα έργα του είναι η Καγκελαρία (Reichskanzlei) στο Βερολίνο, η οποία ολοκληρώνεται σε χρόνο ρεκόρ το 1939, αφού οι εργασίες γίνονται όλο το 24ωρο. Η Καγκελαρία εντυπωσιάζει για την επιβλητική αρχιτεκτονική της και για μια τεράστια αίθουσα, η οποία είναι δύο φορές μεγαλύτερη από αυτήν του Παλατιού των Βερσαλλιών.
Το 1942 ο Albert Speer γίνεται Υπουργός Εξοπλισμών και Πυρομαχικών και συγχρόνως υπεύθυνος για την διανομή του οικοδομικού υλικού για τα στρατόπεδα συγκεντρώσεως. Από το 1942 μέχρι το 1945 αυξάνει κατακόρυφα την παραγωγή πολεμικού υλικού και κτιριακών εγκαταστάσεων, με την χρησιμοποίηση εκατομμυρίων κρατουμένων διαφόρων στρατοπέδων συγκέντρωσης, οι οποίοι δούλευαν σε φρικτές και απάνθρωπες συνθήκες εργασίας, πράγμα το οποίο φυσικά δεν τον απασχολούσε καθόλου.
Με τη λήξη του πολέμου ο Albert Speer συλλαμβάνεται και δικάζεται στο δικαστήριο που έγινε στη Νυρεμβέργη. Καταδικάζεται σε φυλάκιση 20 ετών για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Εκτίει όλη τη ποινή του, μέχρι το 1966 όπου αποφυλακίζεται και αποβιώνει σε ηλικία 76 ετών το 1981.

Εντολή του Νέρωνα, Panther, Landkreuzer P.1500 Monster, Γκέτο του Łódź, Η Κατάρρευση του Γ' Ράιχ